Endüstriyel Mutfak Sektöründen Restorantlara:  COVID-19 Tavsiyeleri (2)

Apinox olarak, COVID-19 sürecinde, mutfak imalatı, endüstriyel mutfak ve endüstriyel mutfak ekipmanları sektöründen restorant sektörünün şimdiki sorunları ve geleceğine dair bakışımızı sürdürüyoruz.

 

Bu yazımızda, devletlerin işaret edip, uygulamasını talep ettiği sağlık prosedürlerini harfiyen uyguladıktan sonra “Neler yapmalıyız?” sorusuna, yani ikinci önemli meseleye dikkat çekmek istiyoruz:

 

“İşletme kârlılığını en üst düzeye çıkarmak için neler yapabiliriz?”

 

Pandemi ilerledikçe tüketici davranışı büyük ölçüde değişti ve bu değişiklikler pandemi sona erdikten sonra da kalıcı olacak gibi gözüküyor. Tüketiciler artık pandemiler meselesinin gelecek için de bir potansiyel oluşturduğunun farkında. Tüketici davranışındaki değişikliklerin farkında olmamız ve ortaya çıkan ihtiyaçlara uyum sağlayabilmeniz, bu zorluğun üstesinden gelip işimizi geliştirmemiz için önemlidir.

 

Restorant sektöründe karlılığımızı arttırmak için yükselen satışlara ve azalan maliyetlere ihtiyacımız olduğu gerçektir. Sektörün sürdürülebilirliğini sağlamak ve büyümek için en büyük maliyetlerinizin ne olduğunu, yüksek talep görmeyen belirli alanlarda kesinti yapıp yapamayacağınızı ve satışlarınızı artırmak için hangi adımları atmanız gerektiğini görmek için mevcut verileri yeniden değerlendirmenizde fayda var.

 

Restorantlar ve Endüstriyel Mutfak Sektörü için Bir Fırsat

 

Endüstriyel mutfak / endüstriyel mutfak ekipman sektöründen restorantlara,  kısıtlamaların yavaş yavaş kalkma ihtimali zaman zaman belirse de, restoranlarda yeme içme yoğunluğunun bir süre daha eskisi gibi olmayacağını tahmin edebiliriz. Bununla birlikte, salgının, restoran ya da işletmemizde yarattığı olumsuz etkilerle mücadele amaçlı geçici çözümler için yardımcı olabilecek birçok teknoloji çözümü bulunmakta. Bu yeniliklerden yararlanmak, şartlarınızı iyileştirmek adına bir fırsattır.

 

Buna örnek olarak, ülkemizde giderek yaygınlaşan dijital sipariş sektörünü ele alabiliriz. Bilindiği gibi dijital sipariş, çeşitli sipariş türlerini kapsıyor, internet üzerinden çevrimiçi sipariş bunlardan en önemlisi. Dijital/çevrimiçi siparişlerde, çeşitli uygulamalar aracılığıyla, akılda kalmak için anlık bildirimler ve kişiselleştirilmiş promosyon gönderimleri planlayabilirsiniz. Bu, restoran içi operasyonların zor olduğu bir dönemde yapılabilir. 

 

COVID-19, restoranınızın yaratıcı olması ve bizleri alışılmışın dışında düşünmeye zorlaması itibariyle fırsattır. Bazen böyle köklü ve büyük değişiklikler bize modası geçmiş süreçleri elden geçirmemize, müşterilerimize sunduğumuz normal günlük hizmetleri çeşitlendirmemize olanak sağlayabilir. “Kendi yemeğinizi oluşturun”, “Aile yemeği paketleri”, “Özel menü teklifleri”, “Yeni promosyonlar” gibi.

 

İçinden geçtiğimiz COVID-19 sürecini bir savaş ortamı olarak adlandırırsak, bu zor zamanların yüksek kârlar elde etmekle değil, birbirimize toplum ve insanlık olarak destek olarak atlatılacağımızı ifade edebiliriz.